Jednostki
Jednostki w KingsAge są żołnierzami walczącymi dla swojego przywódcy. By ich pozyskać należy najpierw przeprowadzić pewne badania, a następnie wytrenować ich. Obie akcje kosztują odpowiednią ilość surowców oraz osadników. Posiadając wojsko gracz może bronić swoich lub cudzych osad lub też atakować i plądrować opuszczone osady. Jednostki specjalne mają dodatkowe umiejętności takie jak szpiegowanie u szpiegów czy też unikalna umiejętność hrabiów pozwalająca na trwałe przejmowanie wiosek (tzw. podbój).
Badania
Zanim gracz będzie mógł wytrenować jednostki, musi przeprowadzić odpowiednie badania. By to zrobić, musi spełnić wymagania jednostki oraz przeznaczyć na badania odpowiednią ilość surowców w koszarach. Badanie samo w sobie trwa pewną ilość czasu. Czas ten może zostać skrócony poprzez rozbudowę koszar na wyższe poziomy.
Jedynym wyjątkiem jest hrabia. Do jego produkcji nie jest wymagane żadne badanie.
Oto krótki przegląd kosztów badań oraz podstawowych czasów. Czas badać zostaje tutaj skrócony przez rozbudowę koszarów:
Trenuj
Zbadane jednostki można trenować w koszarach. Każda jednostka kosztuje pewną ilość surowców, a jej trening zajmuje pewien czas, po upływie którego jednostka dostępna jest dla gracza.
Gracz ma możliwość umieszczenia w kolejce kilku jednostek (także różnych typów). Jednostki szkolone będą sekwencyjnie - jedna po drugiej. Poniższa tabela pokazuje koszty oraz długości treningu. Czas treningu może zostać skrócony poprzez rozwój koszar.
Ponownie wyjątkiem jest hrabia. Ma on specjalne wymaganie w formie złotej zbroi. Może być za to trenowany w dworze. Czas jego treningu również uzależniony jest od poziomu dworu.
Zwolnij
Jednostki, które zostały już wyprodukowane, mogę zostać rozwiązane. Należy w tym celu użyć przycisku "zwolnij" z menu koszar. Graczowi nie zostaną zwrócone żadne surowce, jednakże osadnik zostanie zwolniony ze służby i będzie mógł podjąć się wykonywania innych działań.
Jednostki w porównaniu
Poniżej przedstawiona została tabela zestawiająca wartości bojowe i koszty jednostek:
Symbol |
Nazwa |
Wyjaśnienie |
|
Siła ataku |
Siła ataku pokazuje siłę ataku jednostki. |
|
Obrona przeciw piechocie |
Pokazuje wartość obrony przeciwko piechocie. |
|
Obrona przeciw kawalerii |
Pokazuje wartość obrony przeciwko kawalerii. |
|
Obrona przeciw łucznikom |
Pokazuje wartość obrony przeciwko łucznikom. |
|
Szybkość |
Im mniejsza wartość, tym szybsza jednostka (ilość minut na pole) |
|
Łup |
Ładowność jednostek |